رونمایی از محصول دانش بنیان نرم افزار کتاب سیمرغ

Ronama Simorgh

به امید افتخار آفرینی کودکان میهن عزیزمان، ایران!

Simorgh family

آخرین مطالب
شیوه های زیر برای ایجاد انگیزه و عادت به مطالعه و کتابخوانی به خانواده ها پیشنهاد می شود:   1- استفاده از شیوه الگویی
ایجاد انگیزه در دانش آموزان چه تاثیری روی یادگیری و رفتار آنها دارد؟ 1- انگیزه تاثیر مستقیمی روی تلاش برای رسیدن به اهداف مشخص
نقش تحصیلات والدین در پیشرفت تحصیلی دانش آموزانازآن جا كه تحصيلات والدين مي تواند نقش مهمي در امر تربيت فرزندان داشته باشند و ...
تغذیه مناسب برای دانش آموزان به مطالعه و یادگیری بهتر کمک می کند و مهم ترین وعده ی غذایی برای دانش آموزان صبحانه است. صبحانه ...
حسادت و چگونگی آن در کودکان حسادت فی نفسه صفت ناپسندی است که چنانچه گریبانگیر فردی شود، او را در تمام عمر از نظر روانی ناراحت
علت های حواسپرتی دانش آموزان و راه های افزایش دقت حواسپرتی دانش آموزان سه منشاء دارد که به شرح زیر است: 1- حواس‌پرتي دروني و
  چه عواملی سبب پرخاشگری کودکان می شود؟   عوامل ژنتیکی
معرفی روش های مفید برای یادگیری بهتر دانش آموزان
زمان دقیق مطالعه واقعیت این است كه هیچ زمانی به طور دقیق و انحصاری برای مطالعه وجود ندارد ؛ یعنی دقیقا نمی توان مشخص كرد كه در
فواید 10 سبزی پرمصرف: 1- شوید شوید برای سلامتی ما فواید زیادی دارد. از خواص سبزی شوید می توان به کاهش اسپاسم‌های عضلانی کمر

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب برای دانش آموزان به مطالعه و یادگیری بهتر کمک می کند و مهم ترین وعده ی غذایی برای دانش آموزان صبحانه است. صبحانه باعث  می شود که انرژی موردنیاز نغز برای یادگیری کاملا به موقع فراهم شود.  والدین باید توجه ویژه ای به این وعده ی باارزش غذایی داشته باشند.

از چه موادغذایی استفاده کنیم؟

1- مواد مغذی موادی هستند که نیازهای بدنی ما را فراهم می کنند و به ما در حفظ تعادل و سلامت جسمی و روانی کمک می کند. عمده ترین این مواد عبارتند از:
الف) کربوهیدرات ها که در نان، سیب زمینی، مربا، بیسکویت، شکر و ... یافت می شوند.
ب) چربی ها که بویژه در کره، پنیر، روغن زیتون و مارگارین و ... پیدا می شوند.
ج) پروتئین ها که معمولا در گوشت، ماهی، تخم مرغ، شیر و پنیر فراوانند.
د) مواد معدنی که به شکل فراوانی در میوه ها و سبزی ها یافت می شوند.
هـ) آب که نقش بسیار مهمی هم به عنوان ماده مورد استفاده و هم به عنوان یک رسانا و حلال دارد و معمولا از طریق مصرف آب آشامیدنی، نوشابه، میوه یا سبزی ها به بدن می رسد.
و) ویتامین ها که نقش مهمی در سلامت ما ایفا می کند و عموما در میوه ها و سبزی ها یافت می شوند.

7 simorgh14 simorgh

6 simorgh16 simorgh

بخش اعظم انرژی ها توسط کربوهیدرات ها تامین می شود. بنابراین استفاده از نان در صبحانه یا میان وعده ها به همراه عسل، پنیر، کره یا تخم مرغ توصیه می شود. ضمنا استفاده از مواد خوراکی هایی مانند آجیل، کشمش، خرما و برگه زرد آلود بسیار بیش از مواد غیر مغذی مانند پفک و چیپس و ... مفید است. 

نکته) از صرف صبحانه بسیار مفصل هم جدا اجتناب کنید زیراصرف صبحانه سنگین و بسیار مفصل هم به اندازه نخوردن صبحانه فرایند یادگیری را مختل می کند و بخش اعظم انرژی بدن متوجه دستگاه گوارش برای هضم و جذب مواد غذایی مصرف شده می گردد و این باعث می شود که نوعی حالت رخوت و کسالت صبحگاهی بر شما حاکم شود که مانع یادگیری هر چه بیشتر و بهتر می شود اما مصرف زیاد آب میوه یا حتی میوه تازه در صبحگاهان هرگز چنین اثری ندارد.

در تغذیه زیاد خوردن مهم نیست،خوب خوردن مهم است.

  •  *** فسفر و کلسیم دو عنصر بسیار مهم در فعالیت های مغزی هستند. علی رغم اینکه مقادیر زیادی از این ماده در استخوان و نیز تاحدودی در دندان ها وجود دارد، انجام فعالیت های مغزی مثل یادگیری و حفظ کردن، توام با افزایش دفع فسفر و کلسیم از طریق ادرار است. بنابراین توصیه می شود که مقدار مصرفی شیر و پنیر و تخم مرغ و جوانه گندم در تغذیه روزانه تان به حد کافی باشد. حداقل روزی 2 لیوان شیر مصرف کنید.

 

  • 18 simorgh

 

*** منیزیم یکی از عنصرهای معدنی است که ضمن خاصیت آرام بخشی و متعادل کنندگی ای که دارد باعث تسهیل مکانیسم به خاطر آوردن مطالب به حافظه سپرده شده می شود. رژیم غذایی ما متاسفانه به لحاظ این ماده غذایی بسیار فقیر است.اما منیزیم لازم بدن را می توان در نان سبوس دار، جوانه گندم و سبزی های سبز و بویژه کاکائو و شکلات که دارای قابل توجهی منیزیم است جستجو کرد.

 

19 simorgh



*** مجموعه ویتامین های B بویژه برای حفظ سلامت جسمی و روانی ما لازمند و در یادگیری و حافظه نیز نقش مهمی دارند. استفاده از عدس، هویج، گردو، فندق، جوانه گندم، پرتقال، شیر، اسفناج، تخم مرغ و کاهو در رژیم غذایی روزانه می تواند کاملا نیازمان را برطرف کند

 

20 simorgh

باشگاه معلمان

Teacher

باشگاه پدرها و مادرها

Parent

باشگاه دانش آموزان

Student

SKB aboutus   SKB contactus   Aparat SKB   Instagram SKB   Telegram SKB

                    

                    

  

بالا